Op radio: Bert Bakker over de vakbonds-acties/ Aan alle demonstrerende D66-chatlisters

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Mon Oct 4 16:30:01 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste mensen,

Nu het stof op het Museumplein weer is neergedaald, even een opmerkinkje
aan de kritische lijsters:

Valt het jullie ook op dat het afgelopen weekend het steeds D66 was die
met constructieve oplossingen kwam?

*) Van Aartsen en Joop Wijn konden niets beters verzinnen dan
kleinerende en scheldende opmerkingen over de demonstratie;
*) Thom de Graafs optreden bij Knevel op Zaterdag was heel wat minder
verbeten dan dat van collega-vicepremier Zalm bij Nova (zie de site van
de Publieke Omroep, http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist );
*) Boris Dittrich maakte voor de rest van het weekend nieuws door het
inzetten van een mediator bij het conflict vakcentrales-regering voor te
stellen in "Met het oog op morgen" van zaterdag; en voormalig
D66-Kamerlid Marijn de Koning gaf dit in "het oog" van zondag als
beroeps-mediator handen en voeten;
*) Brinkhorst confronteerde in "Het Buitenhof" Wouter Bos met de 100%
onverzettelijkheid van de regering Lubbers-Kok tegenover de
allergrootste vakbondsdemonstratie  uit de Nederlandse geschiedenis
(waarbij iedereen het Malieveld kon bereiken...), en toonde zich open
voor het inzetten van een mediator en het volksinitiatief-Referendum
krachtens ONZE "Tijdelijke Referendumwet".
*) Ook Bert stond in "Standpunt-NL" open voor deze oplossingen.

  Ik meen me te herinneren dat er op deze lijst de afgelopen twee jaar
vaak kleinerend werd gepraat over hoe D66 zich in 1999 (toen ons
campagnebudget op nul stond en we in de peilingen op zwaar verlies
stonden) met die "voorlopige Referendum-wet" liet lijmen.
  Zijn die critici nog steeds van mening dat die wet, zelfs in
tijdelijke vorm, geen enkele maatschappelijk relevantie heeft?

Bernard Aris