Felle reacties moslimwens Wilders dood; Cohen: meer theedrinken

Wed Nov 24 10:26:38 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Binnenland
wo 24 nov 2004, 08:04
Felle reacties na uitlatingen Van de Ven
http://www.telegraaf.nl/binnenland/15877471/Felle_reacties_op_EO-site_na_uitlatingen_Van_de_Ven.html

HILVERSUM - Op de website van de Evangelische Omroep is een heftige
discussie ontstaan na de uitzending van Het Elfde Uur dinsdagavond. Hierin
zei de godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven dat hij het Tweede-Kamerlid
Wilders dood wilde hebben.

Het overgrote deel van de bezoekers reageert negatief op de uitlatingen van
Van de Ven, maar er zijn ook sympathiebetuigingen. Zo schrijft ene Mohammed:
"Slaap verder Nederland, wij zullen jullie wel wakker maken, maar dat zal
niet zachtjes zijn." En M. Kuleli vindt Abdul-Jabbar 'gewoon toppie'.

De overige reacties zijn fel en lopen uiteen van 'ophangen die man' tot 'aan
het gas er mee'. Zo schrijft John: "Ik had die gek bij z'n baard gegrepen en
met zijn smoelwerk op de presentatietafel gekwakt".