Voorverkiezingen? Naverkiezingen!

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 16 18:31:24 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 16, 2004 at 06:02:29PM +0100, Fritz van Rikxoort wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De Grootste Nederlander....
>
> Sorry Henk, dacht dat iedereen daar wel van wist...

O, hebben we het daar weer over. Ik heb dat programma niet gevolgd of
gezien maar de uitslag is natuurlijk een aanfluiting. Gezien de tien
kandidaten (waarom geen C. Huygens ipv Van Leeuwenhoek?) lijkt
het mij evident dat Erasmus had moeten winnen, maar de KRO had natuurlijk
tevoren kunnen bedenken dat in deze tijden Fortuyn uit de bus zou komen.
Verder kon je vast zo vaak stemmen als je wilt (ik heb op verzoek
van m'n bezorgde moeder twee maal Van Oranje gestemd dit weekend, die had
nog een kans zei men mij). Ongetwijfeld heeft de voormalige LPF aanhang zich
dus ook geroerd. De telling zal wel Borda-achtig zijn geweest en verder
zullen potentiele Erasmusstemmers niet allemaal TV-spelletjes volgen.

En als ik 'die vrouw (?)' was die Oranje moest verdedigen zou ik ook
chagrijnig kijken. Niet-politici hebben vaak geen mediatraining gehad.

> De KRO heeft bekend gemaakt dat na de sluiting van de stembussen de
> tegenstemmers zijn doorgegaan en doorgeteld.

De KRO had tevoren moeten nadenken. Laat ze de volgende keer kandidaten
uitsluiten die nog geen tien jaar dood zijn en zo de voetballers en fortuyns
te omzeilen.

Sterkte ermee,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |