Multicult schuldig aan jihad? (lang)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Nov 15 10:41:25 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Verder stel ik juist dat de multicult met haar blinde, generaliserende
> etnische-eenheidsdenken juist de generatiewisseling over het hoofd
> zag. En dat is bijzonder, want sinds de jaren 1960s barst het van
> studies en beleid richting jongeren in het algemeen. Waarom nu weinig
> of niet richting moslimjongeren? Juist, multicult blindheid bij de
> politieke elite. That's the question...

Ik meen toch echt dat zelfs onze bloedeigen van Boxtel er veel aan heeft
gedaan die jongeren aan te horen en er beleid op te richten. Nee, Henk,
jouw uitspraken lijken op het trachten schoon te vegen van je straatje.
Je kan kennelijk de gedachte niet aan dat de Forytuinisten en hun
intellectuele volgelingen (2/3 van de vaderlandse pers) voor een groot
deel verantwoordelijk zijn voor de radicalisering en daaremee indirect
voor de moord op van Gogh. De islam is in een verdomhoekje getrapt, door
hun eigen academisch geschoolde elites én door de "verlichten" alhier,
en vanuit een verdomhoekje trap je op een geven moment hard terug, dat
kan ik je verzekeren.