Balkenende over de vrijheid van meningsuiting

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Nov 15 10:54:38 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lezers van Spaanse kwaliteitskranten komen ze wel eens tegen,
"geitenneukers". Dat gaat dan om (Baskische) herders die tijdens hun
bedrijvigheid in de bergen neerstorten of worden overvallen door een
steenslag of aardverschuivinkje. Het bericht meldt dan braaf dat schaap of
geit nabij het ontklede baasje zijn gevonden. Of het mens/geitenneuken de
landslide veroorzaakte blijft meestal onbekend of onvermeld.

Kortom, er komen geitenneukers voor onder christenen en moslims, maar niet
alle christenen en moslims zijn .... Van de Aziaten weet ik het niet zo net
- Engelstalige media berichten ons hoofdzakelijke economische trends en
spreken dan heel pauselijk van globalisering. De Indiase correspondent van
de NRC berichtte er destijds evenmin over - dus ook daar zal het als taboe
wel een scheldwoord blijven. Dat de koeien daar heilig zijn, komt
natuurlijk omdat ze te hoogbenig zijn.

Wat het staande mensneuken betreft, betekent de emancipatie van de vrouw
ook fysiek een vooruitgang, al was het maar dat ze nu vaak bijna even lang
is als de man. Daarom zal het kindneuken steeds meer taboe (en strafbaar)
worden en het geitenneuken lichtelijk vermits zij zich, ondanks
genetisch-manipulatieve inspanningen van D66-onderzoekers, niet in hoogte
corrigeren. Wie niet meegaat met de tijd, wordt bestempeld als slachtoffer
en dient te worden beschermd.

Zo blijven taboes bestaan want zij slaan wonden. [Terzijde, deze laatste
zin kan niet korter, want anders ontstaat een dubbele negatie en gaat
Balkje nog meer staan lullen]

hv,u
------