Bad faith? (was: Buttiglione in Netwerk N1)

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Fri Nov 12 02:39:02 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Goh probeer ik Hein een compliment te maken rollen ze allemaal over me
heen..

Nee zegt lenny (backpaddling as fast as he can...) ZO bedoelde ik het niet!
Wat ik bedoelde is het volgende.
Voor elke 'zware' functie wordt de adspirant getest. In bedrijfsleven, en
zeker in de politiek.
Hij/Zij moet een standpunt in kunnen nemen dat niet het zijne is. Een soort
van vuurdoop tegen het eigen geweten of het beter weten in. Een bijna
noodzakelijk "handling in bad faith".
Wordt de test "goed" afgelegd dan mag je mee-spelen of meedoen. Je bent "te
vertrouwen" als het spannend wordt.
Dat betekent niet dat je constant in bad faith met jezelf leeft. Toch moet
je regelmatig "you go along to get along" spelen om mee te mogen blijven
doen. Zoniet dan wordt je genegeerd/gewipt als dwarsligger. Wilders was het
zat, zo ook de PVDA'er die eruit stapte n.a.v. de bouwfraude. Dat zijn
uitersten aan de ene kant.
De uitersten aan de andere kant (er)kennen de betekenis van bad faith niet.
Zij zijn de klimmers at all cost in de snakepit, waaien mee met de prevaling
wind. Overlevenden zonder ziel.
Daar Bert, reken ik jou zeker niet onder! One does what one can!

Lenny
A society of sheep must in time beget a government of wolves
B. Jouvenal

MSN Search, for accurate results! http://search.msn.nl