Buttiglione in Netwerk N1

Wed Nov 10 10:50:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat in Nederland bestaat en gearchiveerd is bestaat niet alleen in mijn
hoofd, Bart,

Ook niet als jij net als ik niet alles in je hoofd weet. Dat kan ook niet.

Ik ben net als jij voor directe en vrije verkiezingen van bestuurders. Die
hebben we in Nederland en Europa niet.

Dan zie ik niet in wat het voor zin heeft om christenen die democratisch
zijn en transparant uit te laten sluiten door huichelaars die stiekem de
belangen van homo's schaden.

Het moet steeds eerst om de inhoud gaan. Directe verkiezingen dienen ook dat
belang. Willekeurig juist open en eerlijk politici uitsluiten om ons voor de
gek te houden dat homo-belangen daarmee gediend worden leidt terecht tot
weerstand.

Ik zou ook mijn bestuurder van mijn voorkeur kiezen. Maar we mogen in
Nederland en Europa niet.

Ondertussen weigert Bert Bakker al weken openheid te geven over de stiekem
gemaakte verdeling van dezorgpremies die minima, alleenstaanden en
tweeverdieners besteelt en het gestolene uitdeelt aan rijkere
alleenverdieners. Met Buttiglione had ik al lang een gesprek gehad, hij zou
zulke vuile streken niet eens onder huichelachtige woorden geheim houden.

De keuze met ipoen vizier te strijden of niet heeft dus alles te maken met
Buttiglione. Degenen die ons stiekem met leugens blazeren maken goed sier
met een zinlose actie in een onmachtig EU-commissariaat en Europees
parlement symboolpolitiek te bedrijven.

Zand in de ogen strooien en ondertussen thuis de homo's en anderen flink
pakken met het gedachtengoed dat Buttiglione juist tot zijn privédomein
bewaart.

Je adviezen aan mij begrijp ik niet. Of bedoel je steun uit te spreken aan
mijn inspanningen in 25 jaar en vandaag de dag. En wat vind je dan van een
fractie die bij herhaling weigert openheid van zaken te geven over haar rol?
Zelfs haar inbreng in de op de gepubliceerde wet achterhoudt? Je verwijzing
naar defaitisme vind ik beledigend. Tenzij je de huichelaars bedoelt die het
omgekeerde beogen en doen van wat ze populistisch zeggen. Kennelijk
speculeer je over wat ik en anderen doen.

Fritz