Godsdienstvrijheid loopt uit de hand

Wed Nov 10 10:36:05 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Wat is het verband tussen moslimextremisme dat lang bestond en kritiek op de
Koran en achterstelling van vrouwen en het optreden van één criticus?

Je redeneert als degenen die uit de statistieken halen dat het sturen van
veel brandweermannen naar een brand tot grotere brandschade leidt. Je haalt
oorzaak en gevolgen door elkaar en draait ze om.

Godsdienstvrijheid is opgevat als onbeperkte vrijheid en slaat door. Zijn nu
degenen die godsdienstvrijheid willen beperken binnen alle andere wetten nu
schuldig aan de overschrijdingen van grenzen vanuit godsdiensten?

Fritz