Buttiglione in Netwerk N1

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Wed Nov 10 10:32:39 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Wat krijgen we nou?
>
> Jij bestrijdt het christelijke dat heerst via een betrouwbare Buttiglione,
> ik bestrijd liever het christelijke dat overheerst via het tuig dat dat
> stiekem doet vanuit PvdA, FNV en D66 zelf, en dan heeft het een niets meer
> met het andere te maken? Wie onschuldig is is schuldig omdat ie zijn
> persoonlijke overtuigingen niet oplegt, wie schuldig is is onschuldig omdat
> ie huichelt en zijn en haar ware bedoelingen verbergt maar wel effectueert?

Je schrijft: "ik bestrijd liever...", maar er is geen sprake van of-of,
het tegen het één zijn impliceert niet dat je niet ook tegen het ander
kan zijn. De koppeling die je aanbrengt tussen Buttiglione en 'het tuig'
hier is kunstmatig, bestaat alleen in jouw hoofd.

Wat jij beschrijft over Nederland, en ik geloof je graag, hoewel ik er
zelf weinig van op de hoogte ben, is veel belangrijker dan Buttiglione.
Maar het ging over Buttiglione.

> Ik wordt liever niet geneukt door een principiële christen dan verneukt
> door PvdA, FNV en mijn eigen schijnheilige partij.
> Ik bestrijd liever de onfatsoenlijke vijand, onder mijn eigen partijgenoten
> (Ybema was ook zo'n smerige gluiperd die gewoon loog over het belastingplan
> van zijn kabinet en schreeuwend weg rende toe ie ontmaskerd werd voor de
> ogen van een voltallige werkgroep) dan de fatsoenlijke tegenstander. De
> laatste versla je met een meerderheid aan stemmen, het tuig onder ons
> versla je nooit.

Vasthoudendheid brengt je verder, en schept meer voldoening dan
defaitisme. Documenteer en bewaar zorgvuldig wat niet deugt, zodat je
altijd de feiten kunt nagaan en kunt aantonen wat er mis was. Die
zorgvuldigheid scherpt wellicht ook het inzicht in de gang van zaken.

Bart