greencard

J-Pax j.hoek6 at CHELLO.NL
Mon May 31 16:53:48 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto wrote:

 Jouw agenda is de globalisering
van het migratieregime:
<<<<

Grappig Antid,

Jij lijkt mij een beetje een pseudo-intelectueel, met een vooringenomen
eigen agenda tov. van je kijk op de werkelijkheid, die ik volgens mij wat
scherper zie dan jou.

Ik heb het ten eerste niet over migratie, maar over werkgelegenheid.

Vestiging zou een optie kunnen zijn, als de persoon met greencard hier
minimaal 5 jaar heeft gewoond en gewerkt, en in die tijd niet met justitie
in aanraking is gekomen voor zware delicten, anders wordt zijn green-card
ingetrokken, inclusief de mogelijkheid om hier terug te komen,  wat ook in
de rest van europa gemeld wordt voor registratie.

Eigen verantwoordelijkheid, eigen gevolgen.

Dit zou ook voor de asielzoekers moeten gelden, die hier om andere redenen
zijn. Ze mogen de eerste 5 jaar als proeftijd niet in aanraking komen met
justitie voor zware delicten, en anders komt het voor dezelfde behandeling
als bij greencarters, dus geen naturalisatie, bij overtredingen in de
proefperiode.
Daarnaast zou je ze in die eerste 5 jaar ook kunnen laten werken, waar ze
willen en kunnen, met hetzelfde greencard-principe.

Voorrang voor bepaalde situaties wordt uiteindelijk bepaalt door
doorslaggevende argumenten, vastgelegd in een wettelijke basis.

antid wrote

<<<<<Die 'produktieve' 50.000 Amerikanen van jouw worden straks gewoon quasi
gelegaliseerd,
en de echte 'illegaal' wordt nog harder aangepakt: draagplicht én toonplicht
en anders
abführen naar nieuwe Europese detentiecentra met de proporties van Abu
Ghraib.>>>>>

HIer ben je al een beetje verdwaald, Antid, je vergeet dat ìedere burger van
de Nederlandse staat àl jàren wèttèlìjk verplìcht is om een
identiteitsbewijs bij zich te hebben in de openbare ruimte, zowel buiten als
binnen, openbaar vervoer, op straat etc.
De politie mag hier bij de Nèderlandse burger al jaren om een
identiteitsbewijs vragen, wettelijk ingevoerd.

Dus dat een ìllegaal (Hallo, Antid, ìllegààl, dus NIET-LEGAAL`,), zich aan
de wetten van het grondgebied waar hij zich ILLEGAAL    bevindt, zonder dat de
wetten veranderen,  harder aanpakken is, dan voel ik mij gediscrimineerd in
mijn eigen land door mijn eigen wetgeving.
Ik wel verplicht mijn i.d. te dragen en te tonen, en iemand is tegen de
schenen geschopt als een illegaal hetzelfde moet doen.
 Helemaal naast de realiteit staan, schijten op straat en dan klagen dat er
een drol ligt. Een non-argument, positie nemen met begrippen en leuzen,
zonder werkelijke inhoud.

 Ten eerste is de illegaal in de mogelijkheid een greencard aan te vragen
via de baas waar hij nu illegaal werkt.
Ten tweede vergeet je dat de illegaal in Nederland er nu beroerder aan toe
is als met een greencard systeem.
Je bent als illegaal uitgesloten van alle sociale voorzieningen, incl.
woningruimte, huursubsidie, etc.

Jij vindt dus, dat als wij in principe alle illegalen die hier wonen en
werken voor langere tijd, à là Gümuz, zouden "witwassen' via een
greencardsysteem, de illegaal harder aangepakt zou worden.
Niet dus, je bullshit een eind heen met je zielig illegaaltje positioneren,
en je pist nog ergens naast de pot, je zegt nl. dat als mijn idee
doorgevoerd zou worden, de 50.000 Amerikanen hier straks
"quasi-gelegaliseerd" zullen worden.
 Maw. zijn ze nu soms nog "illegaal", en zijn dus in principe dus gewoon  zo
Pòòls als elke illegale arbeider, die 4 seizoenen aan een stuk steeds ander
werk doet?!?
 Zo nee, graag correctie.

Dus ophouden met je illegaaltje zielig positioneren, waar de politie elk
recht heeft, en gelukkig  ook, om hem direct het land uit te wijzen,
ìnderdaad, met navraag naar identiteitspapieren, want hij moet wel naar het
land terug waar hij legaal is, in ieder geval Gèèn Nederland.

Afvoeren inderdaad, jij "abführen-blatende windbuil", met je
"detentiecentra", want toon-èn-draagplicht van i.d. zijn hier wettelijk
verplicht voor alle burgers, dus zeker voor illegalen, die hier vrijwillig
komen, en eigenlijk geen rechten kunnen ontlenen volgens onze wetten, om
hier aanwezig te zijn.
De Greencard zou hier een verandering in kunnen brengen.
Voor de rest moeten die mensen, die naast deze regeling vallen, dus de
wettelijk illegale, nog steeds op dezelfde manier opgespoord en uitgezet
worden als voor de Greencard.
 Geen enkele relatie met de Greencard invoer, of de wetgeving tov. van de
wettelijke status van het begrip illegaal  zou hoeven te veranderen. Je
creeert je eigen spookbeeldje, met wat faschistoide termen, en hoopt dat de
mensen die nìet kunnen lezen, in je Pim Fortuin luchtkasteeltje springen.
Erg kortzichtig allemaal.

>Waarom mogen Amerikanen hier wit werken, en andere Roemenen en niet-E.G.
niet?

Tja, waarom krijgt Maxima een verblijfsvergunning en een vluchteling veelal
niet?

Dus inderdaad, klassejustitie, 50.000 Amerikanen en 1 Maxima kunnen blijven,
waar 500 rottende bollen rapende Polen als nationaal schandaal met bollen en
al moeten oprotten.

Je faalt als argumentator en kritikus gigantisch. Mijn Greencardvoorstel
haalt de klassejustitie onderuit, Polen èn Amerikanen moeten een Greencard
aanvragen, net zoals wij als Nederlanders in Amerika, krijgen beiden gelijke
kansen op gelijke voorwaarden, de zwartwerkende illegalen, die hun positie
"inruilen tot legaliteit" via een Greencardsysteem, zullen de sociale
vruchten van onze maatschappij in te bepalen mate kunnen delen, omdat ze er
evenredig aan bijdragen, dus de positieverbetering is voor mij alleen
evident, waar jij je begripjes even helemaal naast de plank gespijkerd hebt.

 Ik zie geen enkele "hardere aanpak" van de "echte illegaal", alleen maar
een paar woorden van jouw ontleed als hersenspinsels zonder
realiteitsgehalte dat argument steekt.

Dus nee, we zien het niet hetzelfde, en ik weet in ieder geval waarom. Dure
termen, europese proletariaat, etc. en het noemen van een onderliggende
kern, zonder maar 1 verwijzing naar wat dat dan is, zeker tov het europese
migratiebeleid.

Dus veel lucht weining reele waarde.

Zuig maar aan je eigen zuurstofstok, kan je nog wat lucht ophalen.

Mzzl.

J-PAX