De meeste mensen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sat May 29 13:52:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>

>  Bart, je maakt er een spelletje van.

Marc,

Je reageert alleen op kleine fragmentjes, je lijkt er aleen maar in
geinteresseerd om mij (iedereen in feite) in het ene of in het andere
kamp te plaatsen. Hoe ik denk over stellingen waar ik me niets bij kan
voorstellen is toch daadwerkelijk irrelevant? Wat moet ik zeggen als je
me daarover dingen in de mond legt?

Alles wat ook maar enigszins in de richting van een inhoudelijke
discussie lijkt te gaan negeer je finaal. En niet alleen jij, dat lijkt
hier een algemene gewoonte. Pingpongen is het, meer niet.

Dat sloeg dus op de alinea direct ervoor.

>  Ik maak een analyse en vervolgens laat ik zien hoe de neo-conservatieven
>  zelf de problemen scheppen die ze zeggen te willen aanpakken. Dat doe ik
>  door te wijzen op het inconsistente in hun redeneringen.

Ik heb geen analyse van je gelezen. Ik heb ook niet gelezen hoe de
neo-conservatieven (noem toch man en paard en waarom je ze zo noemt!)
zelf problemen scheppen, en wat je daar precies mee bedoelt. Als je niet
concreet bent over wie je waarvan beschuldigt, en op grond waarvan
exact, dan desintegreert elke communicatie. Zelfs de termen die je
bezigt (neo, neo-conservatief) zijn meer vaag-suggestief dan dat ze echt
iets betekenen.

Ik heb wel geprobeerd concrete problemen aan te geven, daar hoor ik je
niet over. Ook hieronder staan slechts algemeenheden die ik op niets en
niemand concreet kan betrekken. Je valt hele kabinetten, tijdperken aan,
dat is nogal gratuit, abstracties zullen zich niet verdedigen.

Bart