De meeste mensen

Sat May 29 13:02:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>
>Het gaat er niet om of, en op welk punt we het eens zouden zijn, dat
>brengt niemand verder.

 Bart, je maakt er een spelletje van.

>Er valt geen zinnig woord over je beweringen te zeggen.

 Ik maak een analyse en vervolgens laat ik zien hoe de neo-conservatieven
 zelf de problemen scheppen die ze zeggen te willen aanpakken. Dat doe ik
 door te wijzen op het inconsistente in hun redeneringen.

 Vervolgens refereer jij aan het laatste en trekt daar de conclusie uit
 dat wat ik zeg dus niet deug. Maar je onderschrijft al doende mijn
 analyse.

 Voor zover zich dat laat beoordelen (je vult zelf de zaak namelijk niet
 in, 't is dus een beetje gissen), heeft die analyse mede betrekking op
 jou. Het blijft dan steken in woorden.

 Het neo-conservatisme wat toesnijdende op Nederland kan men opmerken dat
 tijdens Paars II de opbouw in Nederland tot stilstand kwam (ze smoorde in
 oeverloos nihilisme). En in de twee kabinetten Aso werd de afbraak ingezet.

 Het nihilisme van Paars kreeg een vervolg in het gedrag van de neo's. De
 'Paarsen' gedroegen zich met hun visieloosheid nog sociaal, de Neo's hebben
 noch een visie noch sociaal gedrag. Het dieptepunt van het nihilisme lijkt
 daarmee bereikt.