Versneld bergafwaarts?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon May 17 14:40:21 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoera!!!
We zijn weer thuis!!
Het hondje is uitgelaten....Dus...

At 14:18 17-05-2004 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Dat heb je allang gehad.

Nee, beste man. Ik heb een paar mensen ruzie zien krijgen over de te besteden gelden. Ik heb een hoop gekrakeel mogen waarnemen, waarbij u zich niet onbetuigd liet, maar aan een rudimentaire vorm van een meerderheidsbesluit was u niet in staat toe te komen.

>Ik heb, net als een aantal anderen gezegd:

Praat u voor zichzelf. Ik heb niets aan een vage aanduiding  "anderen".

>de wijze waarop je hebt geopereerd was strijdig met de statuten;

Jaja, dat hebt u bij herhaling geponeerd. En bij herhaling hebt u daarin ongelijk gehad. En daarom vroeg ik u een rechterlijk oordeel uit te lokken, doch u verkiest het uw gelijk te houden en de rechter op afstand. Om in The van Gogh's taal te spreken: lafaard.

>was strijdig met je toezegging aan de participanten; en was strijdig
>met de wil van de participanten.

Beste Man, u was niet in staat vier stemmen achter uw malle ideetjes te scharen. Uw medeparticipanten lieten u in de steek. Dat moet een traumatische ervaring zijn geweest, maar legt u zich daar nu eens bij neer, in stede van slachtofferig de "bestuurder Hein" alle schuld in de schoenen te schuiven.

>Dus je dient de opheffing terug te draaien.

U bent me er eentje (wink wink, know what I mean?)

>Jij hief de stichting op,

U moet toch echt nog eens de statuten nalezen omtrent opheffingsbesluiten. En de benodigde stemverhoudingen binnen een bestuur die zulks mogelijk maken.

>je daarbij op je *geweldige* juridische kennis beroepend -

Nou, dat valt reuze mee. Ik moest steeds opnieuw het wetboek erop naslaan en de statuten idemdito, want ik ken die krengen geenszins uit het blote hoofd. Ik geef dat gaarne toe.

>bij de Kamer van Koophandel kwam men overigens bijna niet meer bij van het lachen.

Bij de KvK WORDT niet gelachen. Dat weet u toch, dat staat in het reglement van de KvK. Dus het is onmogelijk dat er gelachen werd bij de KvK, en waarschijnlijk was u op een ander bureel. Kan het zijn dat u bij de gemeentegriffie was? Daar wordt wel eens gelachen.

>Je idee van 'een man een man een woord een woord' schijnt dan te zijn dat een
>ander vervolgens de puinhoop mag opruimen die jij met je malle
>betweterij hebt veroorzaakt.

Welke puinhoop wordt door wie opgeruimd? Voorlopig ben IK de vereffenaar, en ik ruim deze puin met groot genoegen. Want als ik een medemens ten dienste kan zijn dan doe ik dat met alle plezier.

>Dus ik zou zeggen: gewoon je excuses aanbieden voor je getier tegen
>de participanten -

Jongeman, lees Bernadette de Wit nog een keertje. Ik heb me met de meeste participanten goed vermaakt in fijne, heerlijk scheldende polemieken. Dat iemand van uw fijnbesnaarde constitutie daar niet tegen kon: allá, ik kan dat billijken. Maar zullen we dan maar zeggen: if you can't stand the heat, stay out of the kitchen?

> wat heb je toch met de Tweede Wereldoorlog Hein?

Niet zo veel, behalve dat het één van de meest naar voren tredende historische maar ook leerzame events is geweest van de 20ste eeuw.

>Toch wel; dat is nu eenmaal de taak van de vereffenaar.

Nee hoor. De vereffenaar zorg ervoor dat het geld besteed wordt aan een nader te bepalen doel, en u mag met uw collega's dat doel bepalen, mits het in lijn ligt met de doelstellingen van de voorheen st DB.NL. Het woord is aan u en de uwen.

>Maar goed ik heb dus al aangegeven waar het geld naar mijn mening
>naartoe zou moeten: naar de stichting.

dat is dan één stem. Kunt u een meerderheid verwerven? Dat lijkt me makkelijker. U kent de adressen, neem ik aan. Veel succes.

>En nu geen smoesjes meer;

Inderdaad: hophophop, een meerderheid voor uw idee verwerven, bij me indienen en voila, het geld besteed, de stichting vereffend en iedereen blij.

>gewoon aan het werk.

dat zeg ik ja.

>Een afspraak maken bij de rechter;

Dat laat ik aan u over.

>ons even een uitnodiging sturen;

U komt vanzelf wel, neem ik aan en heb ik gemerkt.

>een persverklaring laten uitgaan;

Jeetje, u hebt grootse plannen.

>bij de rechter eerlijk antwoord geven
>als er wordt gevraagd naar je geblunder en getier, en dan verder maar
>gewoon beschaamd je mond houden over deze hele affaire.

Dus ik moet naar de rechter gaan EN mijn mond houden. Zeg, vlerk, weet u wel hoe onze rechtsstaat opereert? Hebt u wel eens van spreekrecht gehoord bij de rechter?

>Afgesproken?

Haha, u bènt me er eentje.
En u naar buiten, het zonnetje schijnt.