Religieuze symbolen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Mar 22 09:06:59 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Grappig John

dat je gelijk cultuurrelativistisch reageert, argumenteert. Terwijl het
pragmatisme van D66 toch over het algemeen juist doelgroepgericht
argumenteert: zo van, ieder z'n pakkie an. Dus consequent ook: je mag dan
een uiterlijk neutraal ambtenaar vragen als je dat wilt. Kortom, zodat ook
de perceptie niet anders dan "neutraal" kan zijn. Deze ideologische
tweespalt binnen D66 zou wel eens kunnen opbreken, lost de vraag nog niet
op van: kan ik een neutrale ambtenaar eisen?

Ander argument graag, anders moet ik me afvragen waar dat relativisme
vandaan komt?

Een anecdote die zelfs de Volkskrant haalde: toen ik, komende uit Azie ooit
met een Nepalese nationale muts in het parlement verscheen, werd ik door
bodes gesommeerd dat ding af te doen - omdat ik als blanke niet waar kon
maken, volgens hen, dat ik Nepalees was.

hv,u
---------