sichting of vereniging?

Mon Mar 15 12:50:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, maa 14, 2004, at 15:16 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Nogmaals voor de duidelijkheid: het bestuur van db.nl heeft in 1999
> een unaniem besluit genomen tot opheffen

Jaja, dat is iedereen op deze lijst zolangzamerhand bekend.
Vergeet u niet er de volgende keer bij te zeggen dat de
personen die beweerden een bestuur te vormen dit
statutair niet waren daar hun termijn was verlopen?

> o.a. omdat in het particpantenbestand enkele mensen zaten

Ja, 256 man toch? Of eigenlijk een stuk of 20.
Wat vindt u, meneer Van Meeteren, in drie jaar tijd een
twintigtal donateurs verwerven, is dat een *glänzend*
resultaat? Of moeten we constateren dat het bestuur
van het werven van donateurs weinig terecht heeft
gebracht. En kwam dat dan wellicht omdat de hele
burgerbeweging niet zo wervend was?

> die stelselmatig en doelgericht jaar in en jaar uit trachtten
> het besturen van de rechtspersoon onmogelijk te maken.

Dus onder die 20 donateurs zaten ook nog een paar
zeurpieten?
En u was niet in staat enkele zeurpieten de mond te
snoeren? Hielp het ook niet om uw participanten voor
proleten en SS-er uit te schelden? Bleven die zeurpieten
maar volhouden dat u de statuten geweld aan deed?
Waarom heeft u die zeurpieten dan niet tegen de muur
gezet?

> Ik zal het nog duidelijker zeggen: u was een van de querulanten.

In die bijdrage die ik recent van Google plukte, noemt u
maar 1 querulant, een zekere C.H. uit Delft.
Bovendien heb ik me jarenlang niet met DB.NL
bemoeit, omdat ik er grote moeite mee had dat
voor de stichtingsvorm was gekozen.

> U bent dus medeverantwoordelijk voor de liquidatie.

Hoe komt u daar bij? Als donateur draag ik geen
enkele verantwoordelijkheid voor bestuursbesluiten.

> Vrijwel iedereen kotste u uit.

Ik heb nog steeds een goed contact met een deel van
de participanten. Ik heb ze dan ook nimmer voor SS-er
of internetproleet uitgemaakt meneer Van Meeteren.
Zelfs met een deel van het bestuur kon ik het goed
vinden. Sommige bestuursleden hebbhen mij zeer
persoonlijke zaken verteld.

> We hebben u uitgenodigd u kandidaat te stellen voor het bestuur,

Serieus? Dat kan ik me niet herinneren. Kunt u het bewijzen?
Wat zou trouwens de reden geweest kunnen zijn?
Volgens u was er een schema van aftreden opgesteld
en werden de aftredende bestuurders terstond herbenoemd.
Dan was er toch helemaal geen vacature?

> U was gewoonweg niet geschikt voor een bestuursfunctie

Ik heb de participanten niet met de SS vergeleken of voor
proleten uitgemaakt. Maakt dat mij ongeschikt?
Behoort schelden tot de functieomschrijving van een
bestuurder?

> en daar was ieder, ook de particpanten die niet op u stemden, het over
> eens.

Kunt u eigenlijk iets *bewijzen* (moeilijk woord) van wat
u hier allemaal de lijst op slingert?
Of geeft u eenvoudigweg uw rancune de vrije loop?

> U draagt volledig zèlf schuld aan uw eigen falen als participant

Uiteraard. We zijn allemaal zelf verantwoordelijk.
U kunt het falen van DB.NL dus ook niet op de participanten
afwentelen, dat is geheel en al *uw* eigen verrantwoordelijk-
heid. (En een klein beetje van die drie juridisch ongeschoolde
meelopers van u natuurlijk.)

> En richt alsjeblieft die vereniging op.

Uitstekend. Ik wilde dat al in 2000 doen, maar toen werden
we door u met de rechter gedreigd, weet u nog?

Kunt u mij het adressenbestand toesturen? Dan kan ik de
oud-participanten aanschrijven.
En voelt u iets voor een positie als ere-lid? Hahahahahahaha!

Erik vdMb