De Maagd en de Hoer.

Sat Mar 13 13:25:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 13, 2004, at 13:00 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> En nog iets over die Waarheid.
> (het laat me even niet los).

Nee, dat je conflictverslaafd bent is bekend.

> Úw waarheid is die van inschrijvingen, data, termijnen, statuten,
> regels, procedures en formaliteiten. De Waarheid van de ambtenaar, zou
> ik zeggen. Ik de Kafkaëske betekenis van het woord. De 'regel" als
> waarheid....

Neenee, zoals ik zojuist opschreef in een bericht aan Henk:
ik heb heel veel door de vingers gezien.
Je maakt hier echt een karikatuur van mijn opvattingen.

(Zou dat zwartwit denken van je - de trieste bron waarvan
ik geloof ik wel kan raden op basis van prive-informatie
die mij heeft bereikt - misschien hebben bijgedragen aan
de herrie die je hebt veroorzaakt Hein?)

> [...]
> ander formulier wenst, een secretaris die een half jaar spoorloos is
> (waardoor een nieuwe secretaris moet worden geïnstalleerd, maar
> daarvoor zijn de formaliteiten niet beschikbaar...), een ruziemakend
> participantenbestand, nog een bestuurslid die ziedend wegloopt omdat
> een participant hem wéér heeft getreiterd, een computercrimineel die
> een onzer lijsten abonneert op 196 Amerikaanse discussielijsten, een
> andere crimineel die de naam van een bestaande particpant aanneemt en
> die participant -tegen diens wil en kennis in-  van de lijst

Ja, dat is allemaal erg vervelend, en ik heb daar ook zeker
begrip voor. Als ik je een tip mag geven: probeer bij een
volgende gelegenheid gewoon open kaart te spelen, en
eerlijk te vertellen dat het allemaal wat tegen zit. In plaats
van eerst allerlei mensen tegen hun schenen te schoppen,
en ze van leugens en onkunde te betichten, om dan te gaan
klagen dat ze je niet willen helpen. :-)

> Mijn waarheid is die van het leven zelf, de weerbarstige realiteit, úw
> waarheid is die van de geformaliseerde werkelijkheid, de regel.

Ik geloof dat dit soort zwartwit tekeningen ons niet verder
helpen Hein.

> Deze discussie, even verder redenerend, vind ik typisch Nederlands.
> Ons land heeft jaren en jaren de indruk in de wereld willen vestigen
> het braafste, eerlijkste, integerste, smettelooste jongetje van de
> klas te zijn. Met andere woorden: úw waarheid heeft jaren en jaren
> gedomineerd. Onder deze waarheid, even de metafoor van de ijsberg
> hanterend, verschool zich echter een wereld van sjoemelarij,
> ons-kent-ons, zelfverrijking en arrogantie (Ahold, KPN, Hogeschool,
> Bouwers, Schiphol, illegale Polen noem maar op). De maagd bleek een
> hoer te wezen.

Ik ben bang dat je de boel nu toch een beetje omdraait.

Jij hebt jarenlang beweerd dat alles volgens de regels
was gegaan - kijk maar in het archief van deze lijst -
maar achteraf blijkt dat er zeker bij de ontbinding en
vereffening grove fouten zijn gemaakt. En dat had
toch wel van doen met jouw arrogantie ben ik bang.
Of beter gezegd: met een persoonlijk probleem
waardoor het je moeilijk valt ongelijk te erkennen.

> Mij is daarom iemand liever die zijn best doet de regels te volgen,
> maar er eerlijk over is dat het onder omstandigheden even niet lukt,

Daar zijn we het helemaal over eens.
Maar je *was* daar niet eerlijk over. Je hebt de
participanten bijvoorbeeld nooit verteld dat de
stichting pas per 23 november 2001 in ontbinding
is gegaan - ik kwam daar pas onlangs achter.

Nogmaals een fijn weekend.

Erik vdMb