Antid Oto trotsky at HOME.NL
Fri Mar 12 14:03:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Deze overwegingen hebben dan ook een rol gespeeld bij het nemen van het besluit stichting of vereniging. Dank voor uw bijdrage, HvM

De overwegingen tussen stichting danwel vereniging lijken me in dit
geval fundamenteel *flawed*. Als ik het manifest lees dan zie ik veel
te veel doelstellingen, die onmogelijk door een stichting alleen
verwezenlijkt kunnen worden. De doelstelling "vernieuwing openbaar
bestuur en politiek" bijvoorbeeld, is dat iets wat in een stichting
thuishoort? Of past deze doelstelling beter in een bij wet benoemd
ondemocratisch instituut, zoals een WRR die gevraagd en ongevraagd
advies geeft aan de regering? En bij duidelijk gebrek aan getoonde
saamhorigheid is een vereniging in dit geval ook niet de meest werkbare.

De keuze tussen stichting, vereniging, instituut of een revolutionaire
raad lijkt me dus een gemakkelijke. Een revolutionaire raad kan alle
drie rechtsvormen inzich vereënigen en daarmee op *saamhorige* wijze
doelen nastreven.

A.O. woordvoerder