Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Mar 12 11:09:36 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:08 12/03/2004 +0100, Henk Elegeert wrote:

>Ook in het onderhavige geval is het een foutieve/verkeerde
>inschatting  geweest die de stichting plat heeft weten
>leggen. Let wel, met een typisch instrument dat je vooral in
>verenigingen tegen komt, te weten een inspraakinstrument dat
> misbruikt kon worden.

Daar heb je een punt Henk (Henk was, net als Erik vdM, één der participanten van db.nl -fyi).
Ik neem het mezelf kwalijk dat ik toen geknokt heb voor die particpanten. Dat is mijn punt van zelfkritiek. We hadden óf voor een échte vereniging, óf voor een échte stichting moeten gaan. We kenden onze pappenheimers (je weet wie ik bedoel) en we konden eigenlijk vooraf wel vermoeden dat élke gelegenheid om ruzie te trappen en "bestuurders te pakken" benut zou worden. We hebben deze paar mensen (het waren er maar weinig) wel de middelen gegeven om dit misbruik te plegen. En er is inderdaad grondig misbruik gemaakt van onze openheid (zoals het toelaten van mensen op bestuursvergaderingen, zelfs in veel verenigingen doet men dat niet...).