Normen en waarden

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Mar 9 18:41:42 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 09, 2004 at 05:09:42PM +0100, Rikkert J. Swets wrote:
> Een recent bezoekje aan Balelende's N&W site zestienmiljoenmensen.nl
> bracht mij bij de volgende poll: "Moet de partnerkeuze van minderheden
> beperkt worden" (letterlijk)(poll zelf is inmiddels niet meer zichtbaar,
> de toelichting wel, hier:
> http://www.zestienmiljoenmensen.nl/nieuws/media/2004/01/0-78-1_78-27332.jsp)
>
> Benikde enige die hiervan gaat stijgeren?

Vragen staat vrij, lijkt me? Het is maar een poll. Overigens deugd
de vraagstelling natuurlijk weer niet, zoals bij 9 van de 10 vragen
van alle polls. Partnerkeuze staat een ieder natuurlijk vrij. Bedoelt
wordt de vraag of de partner zich vervolgens hier mag vestigen. En dan
gaat het natuurlijk vooral om de Turken en Marokkanen, de aanleiding
van die discussie daar men in die kringen 70 tot 80 procent van de
partners uit het land van herkomst betrekt (hetgeen bepaald onwenselijk
is).
Dat mag van mij beperkt worden. Overigens hoor ik graag getallen. Mij
staat bij dat het op jaarbasis om 15 a 20 duizend personen ging maar in de
discussie kwam vooral 3 a5 duizend ofzo naar voren. Ging dat soms om enkel
vrouwen danwel mannen? Wie heeft een staatje van de laatste 5 jaar?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |