overheid zal vroeg of laat moeten komen met aanpassingen in de wet

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Mar 4 23:46:17 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Mar 04, 2004 at 11:26:17PM +0100, fert 6565 wrote:

> [...]
> aan mijn vorige posting.
> Bij het spul zelf zijn zoals je weet geen beveiligingen mogelijk en in
> traceren van het "spul" verzand je
> in discussies in het verleden. Met uitspraken als: "Bovendien berekenen
> providers aanslagen natuurlijk door aan de
> klant." suggereer je hier weer de onrechtvaardigheid die op de gebruiker
> afkomt. Waar jou angst om ergens voor te moeten betalen weer zeer dominant
> naar voren komt. Het is natuurlijk totale onzin. Het maakt in principe niet
> uit hoe maar de consument zal natuurlijk uiteindelijk moeten betalen. Ik gaf

Een consument moet betalen voor hetgeen hij of zij consumeert, maar niet
voor dingen die niet geconsumeerd worden (tenzij via de belasting in
het algemeen belang). Ik had de indruk dat jou voorstellen tot nu toe
hieraan voorbij gaaan. Maar wellicht begrijp ik je verkeerd?

> Om jou als voorbeeld te nemen, jij gebruikt content niet op illegale wijze
> dan betaal je ook niets. Het systeem is daarin makkelijk zo in te richten

Aha. Maar als je alleen betaald voor het downloaden van de specifieke
muziek/video spullen, dan gaat de meute het toch elders betrekken?
Namelijk daar waar men niet hoeft te betalen, net als nu, en heb je je
handhavingsprobleem weer terug.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |