Snoeivoorstel

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 30 11:07:10 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

> De heren Schnabel en Don heb ik wel eens ontmoet op congressen en daarna.
> Don is een aimabel heer, veel minder arrogant dan zijn voorganger Zalm.
> Snavel is een beetje zoals zijn naam zegt, erg snel in een oordeel, pikpik.
> Liever had ik gehad dat je even kort samenvatte wat ze zeiden...

Ik zal kijken of ik daar tijd voor kan vinden.

Het ging in elke geval over:
"
De toekomst van de verzorgingsstaat

Zijn de maatregelen van het kabinet om de economie weer te
laten groeien bittere noodzaak of betekent het de afbraak
van de verzorgingsstaat? Een gesprek hierover met de twee
belangrijkste adviseurs van de overheid.
"

Vooruitlopende daarop: Ger heeft volgens mij hier al eens
gewezen op het/een probleem. Bijvoorbeeld daar waar hij het
had over polen en anderen die massaal naar het
Noord-Limburgse (zo'n 10.000) trekken om aldaar een in
vervalzijnde? (gesubsidieerde)bedrijfstak nog kunstmatig in
stand te houden. Of zie ik dat verkeerd?

Goed voor de export (hoelang nog), maar weinig toegevoegde
waarde meer in termen van werkgelegenheid of andere toekomst
perspectieven bijvoorbeeld.

Kortom: er is een nieuwe ploeg 'gastarbeiders' voor
bedrijven die eigenlijk niets meer te bieden hebben.

Of, zoals ik eerder als eens geschetst heb, dat het voor de
mensen daar straks betekent dat ze in een krottenwijk kunnen
gaan wonen.

Op het terrein van dienstverlening loopt het hopeloos
achter. Bovendien is ook die nog afhankelijk van de
afstervende monocultuur.

Tot overmaat van ramp worden m.i. die kleine - zichzelf niet
meer voorzienende - kernen ook nog in stand gehouden door
beleid dat nergens toe leidt en onnodig duur is.

Tja, en dat het CDA samen met de VVD (D66 ook?) maatregelen
(de zalm norm?) nemen die meteen ook het einde van de
verzorgingsstaat inhouden, of maatregelen die op termijn nog
duurder zullen zijn dan de huidige 'oplossingen' spreekt
voor zich.

Het is hun achterban, die overigens zonder visie of strikt
eigenbelang niet verder wenst te kijken.

Henk Elegeert