Snoeivoorstel

Mon Jun 28 10:12:57 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ik mis je probleemanalyse. Al 15 jaar, met als dieptepunt Kok's
leeftijdsdiscriminatie in de nieuwe WAO, maak ik me zorgen en erger ik me
aan het gemak waarmee vakbonden en politiek zaakjes regelen ten gunsta van
de babyboomgeneratie op kosten van de toekomst dus indirect of zelfs
sindsdien direct van de nakomende generaties. In Buitenhof waren de
directeuren van de planbureau's er eindelijk volstrekt open en helder over,
zoals critici uit het buitenland altijd al, voorheen was het politiek
incorrect en werd je erg onvriendelijk bejegend als je erop wees hoe
onevenwichtig en onrechtvaardig bijna alle regelingenzijn naar de toekomst
en jongere generaties, van hypotheekrenteaftrek (is brutoprijsopdrijving
voor de jongeren, waarde voor de oudere bezitters netto op kosten van de
jongere belastingbetalers), via ww (verplichte premie zonder ricicodekking)
en wao (keiharde leeftijdsdiscriminatie) tot bijna alle bedrijfsregelingen
(vut enzo).

Ik ben grosso modo blij dat dit kabinet het bedrog van de solidariteit
doorprikt, tegen alle onheuse stemmingmakerij in. Zowel blij voor de jongere
generaties als het aanpakken van het financieren op de pof ten koste van de
economische internationaal concurrerende randvoorwaarden.

Fritz van Rikxoort