kritiek op neolib vanuit onverdachte hoek

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Jun 17 08:45:02 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny,

Neem je eerste voorbeeld: de Amerikaanse industrie doet (moet doen) veel
moeite om het consumentenvertrouwen te winnen. Jij brengt dat als positief
punt. Maar als je een beetje kritisch kijkt dan lijkt dit gedrag meer een
gevolg van het wildwest-kapitalisme in de US, nu en in 1900. Bedrijven die
's nachts plots worden opgeheven, werknemers die geen OR hebben, sociale
zekerheid op een laag pitje etc.

Kortom, neolib is a-humaner dan het Rijnmodel. Het is zeer jammer dat de EU
neolib, privatisering en de daarmee gepaard gaande wildwest bij
bestuurders, als richtlijn heeft genomen, met Bolkestein  gedurende de
laatste jaren als exponent. Ik denk dat de EC-corruptie daarmee samenhangt,
plus de opkomst van transparantie-partijen in de EU, plus de absentie van
kiezers laatst in nieuwe EU-landen. Neolib is de ideologie van de schurken.
In D66 huizen veel schurkjes.

(Voor de dommetjes: ik ben beslist niet anti-Amerikaans!)

hv,u
-------