kritiek op neolib vanuit onverdachte hoek

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Thu Jun 17 01:07:52 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny die het artikel niet gelezen heeft...

Inderdaad is er wat meer, wat jij noemt juridisering en claimen in industrie
hier. En vergaat de zakenwereld daardoor met caveats en andere
waarschuwingen naar de consument. Onderling en als Enron/Fokker/ eva.
syndroom is het hier niet kwalijker dan in Nederland/Europa.

In het algemeen "werkt" het bedrijfsleven hier VEEL harder aan customer
satisfaction (mede door de claim cultuur) dan in Hollandland. Voor wat
betreft de overheid, die is hier voor de burger en de zakenwereld een
partner die niet steeds maar weer de regels veranderd. Het "platte daken
inventariseren syndroom" zal hier niet al te snel gebeuren. Bij
overtredingen van Osha (occupational safety/health) wordt er niet gelijk
bekeurd. als je voor een overheidsloket staat gebeuren de meeste dingen op
"your own recognizance" lieg je dan is dat een felony en daar kan je de cel
voor ingaan. In Hollandland is de willekeur van de betreffende ambtenaar om
je van het kassie naar de muur te sturen ongelooflijk en ligt  the burden of
proof altijd weer bij de burger zoals recentelijk hier geillustreerd door
Marc F.
En de regels worden bijna dagelijks veranderd. Ik heb me laten vertellen dat
er gemiddeld 50 regels PER DAG veranderen bij de Douane, het rondpompen van
de BTW gelden is ook zo'n belachelijk voorbeeld, het bodembeslag waar de
belasting eigenaar wordt van jouw eigendom ook als je er nog een lien
(pandrecht) bestaat.

Kortom de schuld leggen bij het Amerikaanse ondernemersmodel is veel te kort
door de bocht.  Cause and consequence wordt verward...

Facere docet philisophia, non dicere
Yowsa from a distance

MSN Search, for accurate results! http://search.msn.nl