Her-nationalisatie profvoetbal

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jun 15 12:04:58 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Lees bij tijdens het bijhouden van m'n documentatie het eigen onderzoek dat
Ned-2 informatief tv-programma NETWERK 6 juni uitzond over overheidssteun
aan het profvoetbal. Dat blijkt explosief gestegen.

Vanaf 1992 is er 400 miljoen euro belastinggeld gestoken in de gesponsorde
eredivisie zonder van overheidswege gedegeleerde bestuurders, doch slechts
met 'juridische garanties'. Een uiterst zwaktebod dus. De laatste anderhalf
jaar is er zelfs 150 miljoen "ge-investeerd". Van Utrecht ken ik de 45
miljoen subsidie in de vorm van een "overname" van stadion Galgenwaard.
Intussen gaan de krankzinnige topsalarissen gewoon door.

Sommigen zullen dit politieke diefstal noemen onder het mom van
verzelfstandiging en privatisering. Ikzelf constateer nuchter dat de
neoliberalen gewoon volksbedrog plegen. Her-nationalisatie zonder
democratische medezeggenschap van de burger.

Brood en spelen leiden kennelijk onvermijdelijk tot een bananenrepubliek.
En dan heb ik het niet eens over de wekelijkse kosten voor het op de been
brengen van Mobiele Eenheden.

Henk Vreekamp, Utrecht
die als sportfietser vaak slecht onderhouden asfalt treft.