Teletekst: Kabinet ASO executeert mensen

Tue Jun 15 08:16:28 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>
>We moeten natuurlijk mensen hebben die in staat zijn om in extremis
>een gijzeling te beeindigen of om gewapende (en geoefende) burgers
>met terroristische bedoelingen te stoppen.

 In Nederland, ja. Als er sparke is van aangevallen worden. Maar dit
 is in het buitenland, Aso is hier de aanvallende partij. Trouwens:
 we weten hoe Aso over terroristen denkt: een terrorist is iemand die
 zich verzet tegen de neo-conservatieve bezetting van z'n land. Een
 vrijheidsstrijder dus.

 Verbazen doet me inmiddels niets meer. Vroeger was een kabinet con-
 servatief als het het wat al te dol maakte met bezuinigingen en zo.
 Maar dat was iets waarmee men het eens of oneens kon zijn - de demo-
 cratie was onder (bijv. Van Agt/Wiegel) natuurlijk niet in gevaar.
 Neo-conservatieven bezuinigen niet, die nemen mensen domweg hun rech-
 ten af. Neo-conservatieven hebben domweg schijt aan de democratie.

 Dat D66 meedoet (en mee BLIJFT doen), is vreselijk. Voor mij was D66
 de partij die staat voor meer democratie. En nu zit de partij in een
 kabinet van ordinaire gangsters die maar 1 doel voor ogen hebben: het
 afbreken van de democratie.

 Als een dezer dagen boef Balkenende himself tegen een kogel aanloopt,
 gaat bij mij de vlag uit.