Uitnodiging !!!

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Jun 13 17:44:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het is toch onbegrijpelijk dat die lui(noord-limbo's) daar
> niet ook gewoon in sloppenwijken willen gaan wonen, wel? Of
> ken jij een beter woord voor overvolle campings? :)

Dat doen ze al Henk, alleen zijn dat allemaal tijdelijke Limbo's uit Polen
ed. Er worden, naar ik hoor, binnenkort extra sloppenwijken bijgebouwd voor
de autochtone Limburgers dus we hebben niks te klagen. Er komen wel steeds
meer mogelijkheden voor de bedrijven. De beste reklameborden in de
binnenstad van oa  Venlo hier, waar het eerst wemelde van de Duitste
boodschappenhalers, zijn te huur, te koop, en opheffingsuitverkoop. Volop
mogelijkheden dus voor de bedrijven om te huren of te kopen en dus zich te
vestigen. Een extra mooie mogelijkheid is het hele grote pand van V&D dat
ook al gaat verdwijnen. Dat is natuurlijk wat het kabinet ASO bedoelde met
kansen creeeren en geloof me Henk, het lukt ze fantastisch. We wachten met
spanning af wanneer die werkschuwe ondernemers die panden nu eindelijk eens
gaan bezetten.
Bij het CWI groeien de kansen voor de betere opgeleiden ook met sprongen.
Jongeren met minimaal een HBO opleiding kunnen meteen aan de slag tegen het
minimumloon mits men voldoende ervaring heeft, uitermate flexibel wil werken
en bereid is dat te doen tegen 3 keer een tijdelijk contractje via het
uitzendbureau.
Mooie banen liggen er voor het oprapen voor ze op de postkamer, achter de
kassa, en andere baantjes welke pas geleden werden bezet door laagopgeleide
mensen die te lui zijn om te werken en daarom nu in de WW zitten. Ook wat
betreft de WAO doet Limburg het uitstekend, de aantallen vliegen met bosjes
naar beneden. Helaas gaat de WW met ongeveer dezelfde cijfers omhoog. Toeval
denk ik.

Btw.

Wat is die Bert bakker een fantastisch politicus. Zo integer en verstandig.
Ik zag hem vanmorgen bij Buitenhof zo maar een serie vragen die er nog lagen
opdissen over wel of niet in Irak blijven. Wat fijn toch om te weten dat er
nog mensen in de politiek zitten die elk besluit weloverwogen nemen.
Arrogant zeg van de PvdA dat menen ook te moeten terwijl ze in de oppositie
zitten, die kunnen toch wel gewoon instemmen zonder er over na te denken.

Groetjes,

Ger