Brinkhorst info spoeddebat

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Jun 9 10:30:53 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
From: Bart Meerdink
> Waar vindt heftiger concurrentie plaats, waar vindt
> snellere vooruitgang plaats, waar wordt meer uitgegeven aan R & D dan
in
> het geval van Intel en AMD? Toch gebruiken deze bedrijven al elkaars
> vindingen.

Is helemaal waar. Siemens doet hetzelfde. O.a. daarom was ik ook
helemaal niet zo gecharmeerd van het idee een patentprocedure te
doorlopen voor mijn project. (Concurrerende) bedrijven spelen elkaars
patenten uit aan elkaar en spreken een prijs af voor het verschil in
aantal (simpel gesteld). Wellicht dat er daarom zoveel onzinnige
patenten worden ingediend. Maar dat geldt dan slechts voor grote
bedrijven, zeker niet voor start-ups. Ik vraag me ook af of die patenten
ueberhaupt worden getracked en of er, dus, ooit actie tegen
infringements zal worden ondernomen. Maar dat kan ik verder niet
beoordelen.

Groeten,
Mark