LibDems winnen wegens Irak

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Sun Jul 18 17:18:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja Hein - ik merk dat je je heel duidelijk en principieel opstelt. Duidelijk
is dat wel.
Dat betekent wel heel simpel (dat is toch duidelijk?) dat D66 of niet had
moet ja-zeggen van mee te doen aan dit kabinet, of had moeten breken toen
duidelijk werd wat het kabinet allemaal op het programma wilde zetten.
En het had zou ook betekenen dat ik - tegenstemmer bij allerlei
"conservatieve milieustandpunten" op de congressen van D66 -  dan bij
verkiezingen had moeten stemmen op wie? - niet D66! Wie dan wel? De
pretentieuze leugenaars - id est: teveel beloven - van de PVDA? Of nog
erger: SP? Of de holle praatjesmakers van de VVD? Die alleen maar in bezit
en geld denken? Of die flauwekullers van de CDA, die nog aan hogere machten,
die goed voor ons zorgen, geloven?
Maar ik ben een trouw mens, dus stem dan toch D66. Zoals ik trouw ben aan
degenen die ik liefheb, totdat dit zinloos mocht blijken.

Met andere woorden: in alle partijen - miets niet te extreem - zullen goede
mensen voorkomen, waar ik me bij thuisvoel. Maar zij bepalen helaas het
beeld niet. Maar Hein, dat is geen nieuws voor mij. Daarom ben ik ook niet
bitter of teleurgesteld. Zoals ik wel opmaak uit jouw woorden. Maar ik
verwacht dan ook niet teveel. Heb jij niet net teveel wonderen verwacht? Dat
is geen kritiek hoor. Want soms komen dingen uit die geen mens verwacht.
Alleen: de therapie is altijd achteraf nodig.
Alle goeds, /raimond de tempe