Onbespreekbaar?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Jan 29 12:08:40 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Mijn respons werd wat laat gemaild, past niet in de debatgang zoals'ie nu
voortloopt.

Overigens heb ik vergelijkbare ervaringen qua reacties. Een voorbeeld: de
idee dat immigranten in hun herkomstland net zo racistisch kunnen zijn als
inlanders ongeacht de actuele discriminatie en heersende verhoudingen in
Nederland, deed mij ooit een politiek-correct vriendin (psycholoog)
verliezen. Nieuwe of kritische opmerkingen in het domein van migratie en
huidskleur worden vaak afgedaan als "racistisch" - een vorm van
gewelddadige verdediging van de dominante mening. Ironie kan dan leiden
naar afgronden.

Henk Vreekamp, Utrecht