Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: gerechtshof & kadaster

Tue Jan 13 16:46:12 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgende update...

Voor wie daar geinteresseerd in is...

* Als men gebruik wil maken van het recht op repliek dan krijgt
  men 4 weken extra indien men dat tijdig (ook vier weken) bij
  het gerechtshof kenbaar heeft gemaakt. Aangezien het in mijn
  geval een kwestie is van dagen, heb ik dat zojuist per fax
  gedaan.
* Fritz van Rikxoort (ik heb 'm ook gebeld) merkte op dat ik
  achter de verkoop van vergelijkbare woningen moet zien te
  komen. Feit wil dat er 32 van dergelijke woningen zijn.
  Er bestaat een online zoekmachine van het kadaster waarmee
  men (tegen betaling) de verkoopwaarde en meer van dat soort
  gegevens van woningen kan achterhalen:
     https://kadaster-on-line.kadaster.nl/na.asp
  De optie waar het om gaat, is het 'koopsommenoverzicht' (tik
  een woning in en men krijgt een overzicht van alle woningen
  met vergelijkbare postcode).

In mijn geval kwam ik er zonder betaling af want niet 1 van de
32 woningen bleek ooit verkocht te zijn door de woningbouwvereni-
ging. Sterker nog: geen enkele van de andere woningen in de vier
flats waarin mijn woning ligt, bleek ooit (d.w.z.: 1 december
2003) te zijn verkocht.

Ik heb de desbetreffende webpagina's gekopieerd naar een png-file
met de Screenshot optie van m'n computer en dat vervolgens uitge-
print (direct printen bleek bij deze site onmogelijk).