Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: berekening

Wed Jan 7 20:17:50 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad, zo ongeveer Marc,

Gewoon gemiddelden over alle woningen van een bepaald type in een wijk
(stadsdeel) gebruiken om tot een gemiddeld wijzigingspercentage te komen en
dat vergelijken met de oplichterij namens de overheid. Om een principiele
uitspraak van de rechter te voorkomen bood de gemeente mij helemaal gelijk
aan en dat bespaarde me lekker veel geld. Ik had moeite met het bedrog dat
dus bij de andere bewoners geldig bleven.

Bij mij lees een hele wijk van duizenden was de gemeente ook op een enorm
hogere waarde gaan zitten door drie onvergelijkbare veel grotere woningen te
nemen die bijna niet in Amsterdam voorkomen of die in hele kleine luxe
buurtjes staan. Waarde volgends gemeente op peildatum een ton (guldens)
hoger dan de werkelijke verkoopprijs van precies gelijke woningen in
dezelfde straat en rij. Maar dat kwam de bedriegers niet uit, die werkelijke
verkoopwaarden. En dan nog een opgeklopt percentage eeuwigdurende afkoop
erfpacht, 25 procent ipv rond 5 procent.

Fritz