Bezwaar maken [was Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis]]

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Jan 7 09:15:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Al eerder schreef ik hier over mijn perikelen met de WAO en daar is gisteren
weer een demensie bijgekomen wat betreft het bezwaar maken bij het UWV.
Even samenvattend:
Vorig een afschatting, via een bezwaarschrift en een beroepzaak bij de
bestuursrechter gewonnen.
In september ziek gemeld voor het deel WW omdat klachten en beperkingen
toenamen.
De verzekeringarts onderkent het en de arbeidsdeskundige zegt dat ik meer
arbeidsgeschikt ben.
Situatie is nu, per februari een WAO van 45-55%, net als bij de eerste
afschatting vorig jaar wat gewonnen is bij het beroep. Tegelijkertijd in de
ziektewet voor het deel WW van 20% na het beroep omdat ik niet wordt beter
geschreven door de verzekeringsarts.
Gisteren een telefoontje naar het UWV met de vraag wat er per februari
gebeurd met het deel ziektewet als het deel WAO minder wordt.
Antwoord dat dat gelijk blijft omdat ik daar bezwaar tegen maak en ik dus
ongeveer 45% van mijn inkomsten zal gaan missen zolang de bezwaar en
eventueel beroep lopen. En dat kan met de huidige bureaucratie maanden tot
wel een jaar duren.
Op deze wijze tracht men dus te voorkomen dat mensen bezwaar maken. Clienten
pesten heet dat in mijn ogen. Pure rancune omdat men niet kan velen dat de
rechter mij in het gelijk stelde.
Wat is Nederland sociaal he? Of is het crimineel?

G Arts