Wachtgelden

Marcèl van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Sun Feb 29 10:14:09 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De gemeente Ede kent een wachtgeldregeling voor oud-raadsleden:
de jaarvergoeding  tbv het raadslidmaatschap (exclusief onkostenvergoeding)
bedraagt 16.000 euro;
vervolgens wordt dit bedrag vermenigvuldigd met het aantal jaren dat je
raadslid bent geweest;
bijvoorbeeld 8 (jaar) x 16.000= 128.000 euro.
De wachtgelduitkering in het eerste jaar bedraagt 4% van 128.000 euro =
5.120 euro.
het tweede jaar 2% van 104.000 euro.
Met vriendelijke groet,
Marcèl van Dalen