Wachtgelden

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Feb 29 12:04:42 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcel,

Ik ben toch erg benieuwd naar de motivatie achter deze regeling. Indien
mensen er achteraf schade aan ondervinden dat ze in de raad hebben gezeten
kan ik me er nog iets bij voorstellen maar dat is toch niet altijd bij
iedereen het geval. De gemeenteraadsvergoeding zijn door het rijk geregeld
en die wachtgelden voor raads-en statenleden niet, net zoals in de provincie
Brabant en dus niet terecht.

Ger

> De gemeente Ede kent een wachtgeldregeling voor oud-raadsleden:
> de jaarvergoeding  tbv het raadslidmaatschap (exclusief
onkostenvergoeding)
> bedraagt 16.000 euro;
> vervolgens wordt dit bedrag vermenigvuldigd met het aantal jaren dat je
> raadslid bent geweest;
> bijvoorbeeld 8 (jaar) x 16.000= 128.000 euro.
> De wachtgelduitkering in het eerste jaar bedraagt 4% van 128.000 euro =
> 5.120 euro.
> het tweede jaar 2% van 104.000 euro.
> Met vriendelijke groet,
> Marcèl van Dalen