Europees D66

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Feb 25 15:56:21 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Feb 25, 2004 at 03:38:16PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Afgezien van dat ik geen enkel vertrouwen heb in dat Euro-avontuur, vind
>  ik dat er Europese partijen horen te zijn. Niet als D66 meedoen aan der-
>  gelijke verkiezingen maar samen met gelijkgestemden elders in Europa een
>  eigen partij opzetten. Zolang men dat niet doet (en dat is net zo iets
>  als perse de eigen taal blijven spreken), blijft het sukkelen met zo'n
>  parlement. Want het middel is in strijd met het doel.
>
>  En zoiets - dat opzetten van een Europees D66 - kan men dus weer wel doen
>  in een vastgeroest Europees bestel. Terwijl de rest zit te suffen, kan
> [...]

Marc,

Dat Europese D66 is er al, dacht ik. Het heet ELDR (de VVD is daar een
rechts buitenbeentje (->campagnepijnpunt)). Dat je niet op de ELDR kan
stemmen is iets dat we graag anders zouden zien, maar moeten we daarom
maar niet meedoen? We blijven ook niet weg uit de 1e kamer, om een
dergelijke reden.

Overigens kun je gelijk hebben dat we weer veel te veel europees willen
regelen ipv subsidiariteit serieus te nemen. Ik heb het programma voorstel
niet bij de hand, maar ik herinner me iets over het uitleveren van burgers
aan de VS...

Wel hameren op het uitstekende democratische en open conventie proces
natuurlijk en op het feit dat de hoge heren staatshoofden hier weer mooi
aan voorbij gaan en achter gesloten deuren verder keuvelen...

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |