2007

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Wed Feb 25 15:52:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Henk,

Ik heb heel lang geleden eens een artikel in een populair wetenschappelijk
tijdschrift gelezen over dit onderwerp. Hierin kwam naar voren dat eind deze
eeuw (dus zo rond 2090) Nederland voor meer dan de helft onder water zou komen
te staan, waarbij Enschede en Venlo belangrijke zeehavens zouden worden, de
Veluwe als een eiland voorgesteld werd met Apeldoorn-West als hoofdstad en dat
zich ca. 50 mijl uit de kust voor Enschede een aantal merkwaardige eilanden
bevonden wat tot de zondvloed bekend stond als de duinenrij...
Je ziet het dus, niets nieuws onder de zon. Overigens zag ik dat schoolmeisje
van Verkeer en Waterstaat gisteren nog eens ten overvloede verklaren dat onze
dijken sterk genoeg zijn. Bij problemen nodigen wij Bush uit om persoonlkijk
zijn vinger in de dijk te houden, dan doet ie tenminste nog wat nuttigs...
Overigens is dit rapport natuurlijk weer koren op de molen van de
bouwfraudeurs, slimme mensen schaffen nu al aandeeltjes Boskalis en Heijmans
aan...

Ernst Debets/
Zaanstad

---APRES NOUS LE DELUGE-----