kandidaatstelling EP

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Feb 23 14:07:54 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 03:26 23/02/2004 +0100, Herman Beun wrote:

>Allerlei nuanceringen (het missen van één bijeenkomst (treinperikelen) kost je al gauw 20% van je stemmen; de debatten werden vaak vrij slecht bezocht wat de resultaten kan
>vertekenen) doen er niet aan af dat dat een lage score is die een flinke
>invloed zou hebben op de uitslag van de poststemming.

Dit is dan ook de reden waarom ik deze procedure niet zo best vind. Ben een warm voorstander van de terugkeer van een onafhankelijke, professioneel werkende SAC. Het soort toevalligheden waardoor een goede kandidaat als Herman eigenlijk weggeschoven wordt is eigenlijk onacceptabel.
Voorverkiezingen zijn prima, ,maar laten ze dan ook effectief zijn. Zelf heb ik één voorverkliezingsdebat bijgewoond, en die was zo saai dat mijn zoontje begon te gillen van ellende en naar huis wilde (en heus, hij is normaal reuze tolerant, ook al is hij drie).

Een SAC met een goed onderbouwd advies én voorverkiezingen, waarbij niet alleen op radtioneel verbaal talent gelet wordt, maar ook op boeiend zijn, persoonlijke presentatie, conceptuele helderheid, theatraal vermogen, publieksgerichtheid, mediageniekheid.

Je wordt namelijk kandidaat voor extern gebruik, voor de kiezer dus, en niet voor een ons-kent-ons intern publiek. Dat vergeten we steeds opnieuw.