[Re: [Re: [irak]]]

drs. W.E. van de Griendt (Universiteit Twente, faculteit W.E.vandeGriendt at UTWENTE.NL
Mon Feb 23 12:39:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Behalve dan dat Saddam die wapens heeft gehad en ze in het verleden ook had
gebruikt - zowel tegen de eigen bevolking in het Noorden, als tegen de

Waar het om gaat is dat Saddam niet hoefde te bewijzen dat hij ze niet had,
maar moest bewijzen dat hij ze had vernietigd. Het bestaan stond vast, omdat
hij ze in het verleden had gebruikt. Hij moest aangeven hoeveel hij had
geproduceerd, (graag ook waar en wanneer), en wat er met die productie
gebeurd was.
En daarin is hij volgens mij nooit in geslaagd, of hij wilde deze informatie
niet overhandigen.

Wim van de Griendt