[Re: [Re: oost europa]]

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Feb 17 10:50:23 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Frans, ter info/herinnering,
>
> Bij de wapenstilstand in 1991 werd Saddam gevraagd binnen 15 dagen
> openheid van zaken te geven inzake zijn wapenhuishouding, o.a. te
> vertellen waar allerlei spul benodigd voor chemische en biologische wapens
> waarvan we wisten dat ie het gehad heeft gebleven was. De vraag lag
> in resolutie 687 (1991, aangenomen onder chapter 7!) De gevraagde
> anwooorden zijn nooit geleverd.

Wel, maar die werden niet voor waar aangenomen. Saddam heeft
bij mijn weten altijd ontkent die te hebben, en daarin
(b)lijkt hij gelijk te gaan krijgen.

> Dat Saddam vervolgens jarenlang de inspecties heeft gefrustreerd is ook
> een gegeven.

Tuurlijk, hij moest meewerken aan iets waarvan hij allang
wist dat die nooit gevonden konden worden.

Bewijs maar eens het overtuigende bewijs te leveren over
iets dat je niet hebt. Veel succes.

 >In 1998 zegde hij die inspecties zelfs helemaal op, waar hij,
> natuurlijk mede dankzij Frankrijk, lange tijd mee weg kwam. De inspecties
> zijn pas hervat toen er weer 100.000+ militairen voor de poort stonden in
> 2003.

Uiteraard, waarom mee blijven doen aan die poppenkast?

> Of je nu voor of tegen die oorlog was, het feit dat Saddam jaar in jaar
> uit zijn reet afveegde met UN resoluties lijkt wel duidelijk.

Daar had ie kennelijk ook alle reden voor. Of vindt je dat
de VN mag volharden in onredelijkheid als blijkt dat ze er
ook gewoon niet zijn?

Reden voor mij om tegen die oorlog te zijn en te blijven.

Henk Elegeert