[Re: oost europa]

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Feb 14 15:49:59 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat mag zo zijn Hein, maar indien daar niet op gecontroleerd zoals nu zal
dat het gevolg zijn. Ook de Polen die nu legaal hier werken doen dat tegen
veel te lage lonen en absurde werktijden.
Je zal trouwens mij niet horen zeggen dat de nederlander te beroerd is om te
werken. We hebben een van de grootste arbeidsproduktiviteit van Europa.
Alleen zweden steekt ons de loef af.

Ger

> Nee, Ger, dat zeg ik niet. Want als de Polen komen binnen EU verband, als
concurrerende Europeanen, dan krijgen ze geen stiekeme (illegale) 5 euro per
uur meer, en geen woeker-werktijden, maar een volwaardige rechtspositie
zoals het hoort binnen de EU. Alleen hun arbeidsethos is dan concurrererend
voor hun Nederlansde kompels, en dat is waarschijnlijk verfrissend.