[Re: oost europa]

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Feb 14 15:51:42 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:33 14/02/2004 +0100, Ger wrote:

>Laat de Polen maar komen voor 5 euro per uur en de nederlandse werknemers
>maar in de WW verdwijnen zeg je dus

Nee, Ger, dat zeg ik niet. Want als de Polen komen binnen EU verband, als concurrerende Europeanen, dan krijgen ze geen stiekeme (illegale) 5 euro per uur meer, en geen woeker-werktijden, maar een volwaardige rechtspositie zoals het hoort binnen de EU. Alleen hun arbeidsethos is dan concurrererend voor hun Nederlansde kompels, en dat is waarschijnlijk verfrissend.

Dus please...leg me niet iets in de pen dat er nooit uitkwam.....