Peilingen 6 februari 2004

Mon Feb 9 14:54:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Marcel van Dalen <m.dalen10 at CHELLO.NL> vroeg over de peilingen,
>Beste Marc-Alexander,
>en wat vind je dan van D66?

 Als ik naar het lijstje kijk, dan word ik daar niet vrolijk van.
 Okee, D66 zwalkt wat tussen de 5 en 7 zetels maar nu iedereen weet
 waar hij (zij) met dit kabinet aan toe is, lijkt het mij onmogelijk
 dat D66 hier op eigen krachten uitkomt. De partij is electoraal
 overgeleverd aan het begaan van blunders door anderen.

 1. Men ziet de kiezer wegvluchten naar linkse partijen die niets
    van de nieuw-conservatieve lijn willen weten.
 2. De enig andere partij die het goed doet is de VVD; die steunt
    de nieuw-conservatieve lijn onvoorwaardelijk. Vooral die zgn
    'sociaal-liberale' VVD'ers.

 Vraag rijst dan van wie D66 zeteltjes zou kunnen afsnoepen. SGP
 en ChU lijkt onwaarschijnlijk, de LPF ondergaat hetzelfde lot
 als D66.

 Volgens mij kan het alleen maar slechter. En dan heb ik het nog
 niet eens over de inhoud. Volgens mij kan D66 geen kant meer op.
 Waarom deden we toch aan zo iets vreselijks mee ?

 Marc Fluks, Amsterdam