Liberale islam speelt nauwelijks rol

Sat Dec 25 11:11:35 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>:
>Tijd voor een Nederlandse Bill of Rights om de burger definitief tegen
>welke waanzin dan ook uit welke hoek dan ook te beschermen.

 Dat hoort toch niet bij Nederland...?

 Mark, ik denk dat jij vanuit de andere kant van oceaan en continent
 niet precies aanvoelt wat hier aan de hand is. Dit is geen Nederlandse
 variant van de republikeinse partij in de States, dit zijn geen neo-con-
 servatieven. Dit is iets geheel nieuws. Het lijkt een beetje op het
 nazisme maar de representanten is er alles om te doen om heel slim over
 te komen. Wetenschappelijk, verlicht en zo.

 Wat wij momenteel in Nederland zien is in hoge mate on-Nederlands (anti
 poldermodel), on-Europees (verketteren van cultuur), ondemocratisch.
 Eigenlijk is het vrij ernstig gestoord wat we hier om ons heen zien.
 Zojuist poogde ik iets daarvan in een analytisch schema te zetten (merk
 op dat Fortuyn met z'n LPF daar niet in voorkomt, Wilders ook niet en
 dat is geen toeval).

 Sinds Nederland politiek is ingestort worden we vanuit de media bestookt
 door zich superieur gedragende wezens die zich de raarste strapatzen
 menen te kunnen permiteren. Ze komen over als Jan Joker, niemand spreekt
 ze tegen en ze vrezen door hun slachtoffers vermoord te worden.

 Het CDA is een liberale partij, geen confessionele. Men is daarom vatbaar
 voor extreem-rechtse ideeen. Het afpakken van burgerrechten op grond van
 wat mensen zouden denken is slechts het zoveelste dieptepunt in de ont-
 takeling van ons politiek bestel.

 De Nederlandse politiek is volkomen dood, heeft volledig afgedaan. Sinds
 1998 is ons land niet meer geregeerd en ook de komende jaren zal dat niet
 gebeuren. Er is ook niemand die de fakkel kan overnemen, er zit niemand
 op de reservebank klaar om in te vallen. Het is gewoon allemaal weg. De
 burger voelt inmiddels zelfs geen minachting meer voor de politiek.

 Nederland is rijp voor een staatsgreep.
 Vreselijk gewoon.