Liberale islam speelt nauwelijks rol

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Dec 24 14:37:31 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik begrijp hieruit dat het CDA politieke partijen die gebasseerd zijn op een
religie wil verbieden en dat ze zelf ook nog ooit democraties willen worden.

Even de advocaat van de duivel spelen.
Er wordt een anti-democratische partij opgericht in Nederland, nee geen
christelijke of moslimpartij maar gewoon ADN, Anti-Democtraten Nederland.
Die partij haalt in zijn eentje 75% van de stemmen binnen en heeft dus het
alleenrecht, ze hebben het voor het zeggen.
Dwz dus dat een hele grote meerderheid van het Nederlandse volk het er mee
eens is.
En nu? Dat willen we dus verbieden?
Niet erg democraties toch?

Ben benieuwd.

Ger

> Bron: Nederlands Dagblad redactie politiek
> Liberale islam speelt nauwelijks rol
> http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=53520
> CDA: radicale moslims ontrechten
> http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=53518
>
> Liberale islam speelt nauwelijks rol
> DEN HAAG - De islam is op zich verenigbaar met de democratie, stelt de
AIVD
> [...]
> als in Nederland nauwelijks een rol in het politieke debat, moet de AIVD
> vaststellen.
>
> Sinds 11 september en nog heviger sinds de moord op Theo van Gogh woedt in
> Nederland het debat over de vraag of de islam in zijn kern verenigbaar is
> met de democratische rechtsstaat. Moet deze godsdienst iets van zichzelf
> afleggen, als hij zich met de democratie verbindt?
> De AIVD denkt dat in principe islam en democratie met elkaar verenigbaar
> kunnen zijn, zo stelt de dienst in haar gisteren uitgebrachte rapport.
,,De