Verzoek van Wilders

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Dec 15 10:34:04 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Inderdaad, het hield zelf de kaken stijf op elkaar en nog. Maar dat ontslaat
> niemand van de de verantwoordelijk na te denken over de gevolgen van hetgeen
> je zegt of doet.

Dat heb ik ook nergens beweert, Ger. Wat ik wel mis is hoe
je verantwoordelijkheid neemt (of beter: niet) door dingen
nu juist niet te zeggen, die wel gezegd moeten worden.

Of waar de openbare ruimte (naar jouw voorbeeld) kennelijk
in bezit wordt genomen en een regime krijgt opgelegd dat
door niemand meer wordt gecontroleerd en waar zelfs geen
wetgeving voor is, of zelfs strijdig aan de huidige.

Dit kabinet Ger, legt Nederland haar paarden en wormen op
zonder de discussie of het debat daarover openlijk aan te
gaan. HET IS GEEN TAAK VAN DE OVERHEID !! Ook niet van het
kabinet.

Dit kabinet handelt mogelijk zelfs in strijdt met de wet
door ons allen normen en waarden op te willen leggen waar
zij nu juist en uitgerekent geen taak heeft. Handeld
mogelijk strijdig met artikelen in de grondwet, of legt
daaraan eenzijdige interpretaties op.

> En van wie hadden of hebben ze die taak gekregen? Zover ik kan overzien van
> zichzelf.

Van jou, oa. Ger.

De centrale vraag hier is: Wiens taak is het hen te
beschermen, niet of ze die taak al dan niet hebben gekregen.

Die vloeit bovendien voort uit het burgerschap waarvoor zij
de volle verantwoordelijkheid nemen. De staat dient hen te
beschermen, Ger. Een toevallige (gekleurde) interpretatie
van een minister van Justitie (of het voltallige kabinet)
mag hier geen rol van betekenis spelen.

Dat (die taak bovendien) is onderdeel van hun (Van
Gogh/Hirsi Ali) opvatting van onze democratie. Ik zie niet
in wat daar mis mee is. Niet qua inhoud, niet qua vorm.

Al heb ik wel vragen/bedenkingen bij de vorm zoals die door
Hirsi Ali, maar eigenlijk de VVD wordt vorm gegeven. (Andere
discussie)

> Leg uit, waarom niet?

Omdat je jouw schelden gelijk stelt met het 'schelden' zoals
jij vindt dat Van Gogh/Hirsi Ali dat doen. Ik vind jouw
manier verwerpelijk en die van Van Gogh/Hirsi Ali niet. Ook
omdat die van hen vanuit een volstrekt andere context plaats
vindt. Totaal andere doelen dient, en ook daar gaat je hele
verhaal helemaal mank. Je doet het bovendien op persoonlijke
titel, en door niemand openlijk te volgen of te bekritiseren
of van opmerkingen te voorzien. Het hele voorbeeld vormt in
geen enkel opzicht iets representatiefs van hetgeen je hier
wenst te bespreken. Daarom Ger, naar de prullenbak ermee.

Of wil je het voor andere doeleinden? Geef dan aan welke.

Maar Ger, waarom is de kans groot dat jij een pak slaag
krijgt? En vindt je dat terecht? En waarom is dat? Kun je
dat eens voorzien van een solide basis?

> Dit zo afdoen is te makkelijk.

Eens, Ger. Maar zie hierboven. :)

Henk Elegeert