Verzoek van Wilders

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Dec 15 10:52:52 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
> manier verwerpelijk en die van Van Gogh/Hirsi Ali niet. Ook
> omdat die van hen vanuit een volstrekt andere context plaats
> vindt. Totaal andere doelen dient, en ook daar gaat je hele
> verhaal helemaal mank. Je doet het bovendien op persoonlijke
> titel, en door niemand openlijk te volgen of te bekritiseren
> of van opmerkingen te voorzien. Het hele voorbeeld vormt in
> geen enkel opzicht iets representatiefs van hetgeen je hier
> wenst te bespreken. Daarom Ger, naar de prullenbak ermee.
>
> Of wil je het voor andere doeleinden? Geef dan aan welke.

Je neemt de verkeerde vergelijking Henk.
Niet de manier van schelden gaat het over maar ik wilde aangeven dat als je
het gevaar opzoekt je risico's loopt.
In deze gespannen tijd weet je dat het zeer gevaarlijk kan zijn te doen wat
ze doen. Men zoekt het zeer bewust op of hetgeen ze nu doen wel of niet
terecht is, al verschillen we daar misschien van mening over.

Als ik moslims geitennekers noem is het verwerpelijk en als Theo dat doet
niet, zeg je dus.
Welk doel heeft hij daarmee dan? Niks anders dan beledigen toch.

> Maar Ger, waarom is de kans groot dat jij een pak slaag
> krijgt? En vindt je dat terecht? En waarom is dat? Kun je
> dat eens voorzien van een solide basis?

Waarom die kans groot is, een beetje een naieve vraag toch. Elke groep
jongeren zullen je geen aai over je bol geven als je ze eens lekker verrot
komt schelden. Dus ook moslimjongeren niet.

Het doet er ook weinig toe of je dat wel of niet terecht vindt, je zit
ermee. Ze mogen me geen pak slaag geven natuurlijk, dat zijn we dik eens.
Maar mag ik ze wel uit gaan schelden? Mag Theo van Gogh dat?
In mijn optiek mogen we dat allebei niet, ook niet als je nu toevallig
collumnist of filmmaker bent.
Net zo min als je hele bevolkingsgroepen mag beschuldigen van zaken die
beslist wel voor komen maar bij lange na niet voor iedereen gelden.

Ger