[Muijz-Meet] Re: URL: Lees alsnog de site http://www.db.nl

Sun Dec 12 13:52:34 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, dec 12, 2004, at 13:11 Europe/Amsterdam, Dr. Marc-Alexander
Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> -> Iedereen kan zelf beslissen wat hij (zij) wil vinden van de
> Stichting
>    Digitale Burgerbeweging Nederland;

Iedereen op deze lijst kan ook zelf beslissen of
hij daar over wil lezen of niet.
Bij wijze van service had ik [Muijz-Meet]
toegevoegd aan de subjectregel; helaas
heb jij dat niet gedaan.

> De laatste versie van de website van de Stichting Digitale
> Burgerbeweging
> Nederland blijkt namelijk nog steeds online te staan en heeft de URL:
>
> http://web.archive.org/web/20010803015845/http://www.db.nl/index.html
> Zie ook:
>    http://web.archive.org/web/*/db.nl/*
>    http://web.archive.org/web/*/http://www.db.nl

Interessant.
Zie je wel dat het toch wel nuttig is dat jij
even meeleest. :-)

> Op deze site staat:
>    http://web.archive.org/web/20010629234432/www.db.nl/Actueel.html
>    23 februari 2000 heeft het bestuur van de Stichting Digitale
> Burgerbe-
>    weging Nederland electronisch en unaniem besloten de stichting te
>    ontbinden en tot vereffening over te gaan. De zittende bestuursleden
>    zijn aangewezen als vereffenaars.

Dat is heel boeiend.

Hein van Meeteren stelt namelijk dat 17 november 1999
de formele ontbindingsdatum is. ("volgens de wet is dát
de datum van ontbinding")

Op de website van DB.NL - ja, die is nog steeds online -
staat 18 november 1999.
http://dbnl.bitstorm.org/Actueel.html

Op de website die jij hebt gevonden Marc, staat 23 februari
2000.

In het register van de Kamer van Koophandel wordt
23 november 2001 genoemd.

Zoiets moet jou, gespitst als je bent op de discrepanties,
die opduiken in de diverse interviews met Hirsi Ali
toch aanspreken.

En het lijkt me dat Hein wel iets heeft uit te leggen,
want je kunt een stichting toch niet driemaal
formeel opheffen?

> Op dezelfde pagina meer info over extreem rechtse zaken die kennelijk
> destijds speelden.

Neenee, op die pagina beweert *Hein van Meeteren*
(die zijn opponenten voor NSB-ers uitmaakte en met de
SS vergeleek), dat er zich op de lijst mensen bevonden
die de lijst wilden misbruiken voor het maken van propaganda
voor de eigen, soms extreem rechtse, standpunten.

In werkelijkheid ging het om 1 persoon die weleens zijn
conservatieve standpunt - of althans niet met de
opvattingen van DB.Nl strokende standpunt - over
digitale identiteit, aftappen, en dergelijke uiteenzette.
Het behoort tot Hein's bekende tactiek om zo iemand
dan meteen tot extreem-rechtse propagandist
te bestempelen.

> Op de pagina,
>
> http://web.archive.org/web/20010424200429/www.db.nl/Archief/
> themagroepen/
> zien we alle Themagroepen.

Allemaal oude themagroepen hoor. De stichting is immers
op 23 februari 2000 ontbonden, of op 17 of 18 november
1999, dus de website zal niet meer zijn bijgewerkt.
En van de informatie wordt op de website gezegd dat die
al een paar jaar niet meer wordt bijgewerkt.

Erik vdMb

P.S. Je pogingen om Hirisi Ali tot duivel of heks te
bestempelen hebben ook niet zoveel met D66 te
maken, Marc.