Onderdanigheden

Sun Dec 12 13:49:47 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, dec 12, 2004, at 13:36 Europe/Amsterdam, Dr. Marc-Alexander
Fluks wrote:

>  Geconfronteerd met het destructieve werk van Hirsi Ali ben ik NA de
> moord
>  op Van Gogh (!) eens gaan kijken wat er met deze dame aan de hand was.
>  Daarvoor heb ik een enkele keer iets negatiefs over haar gezegd maar
> meer
>  niet. Daar bestond op dat moment immers geen enkele aanleiding voor.
> Ik
>  heb immers niets met dat mens, net zoals ik niets met Wilders heb
> (maar
>  die lijkt mij vooralsnog volstrekt normaal - ik heb nog geen enkele
> [...]

O, dus als jij nog geen biografie van
iemand hebt gezien is die persoon
normaal?
Met andere woorden: of een persoon
normaal is of niet, hangt af van de
vraag of je wel of geen biografie
van de persoon tot je hebt genomen?

Of bedoel je: ik ben tot nu toe te lui
geweest om een biografie van Geert
Wilders op te zoeken, maar anders
zou ik Geert Wilders ook voor heks
en duivel hebben uitgemaakt en
van het in brand doen steken van
scholen en moskeeën hebben
beschuldigd?

>  Ik heb haar nooit voor duivel uitgemaakt (trouwens ook niet voor
> heks):

Je noemde haar 'zwarte heks' en je
hebt haar beticht van duivelskunsten.

>  Neen, ik heb geconstateerd dat er een vuurtje is.

Er was hier op de lijst geen vuurtje
over Hirsi Ali. Dat heb jij gestookt.

> Ik poogde te kijken wie
>  dat vuurtje deed ontvlammen en geen enkele keer heeft iemand gezegd
> (ook
>  jij niet) dat iets dat ik vond, niet klopte.

Je leest blijkbaar alleen wat je wilt geloven;
ik heb je erop gewezen dat interviews nu
eenmaal vaker discrepanties laten zien,
en dat je conclusies dus veel en veel te
ver gingen.

>  Ja.

Heb je misschien een URL voor me van de
biografie van Marc-Alexander Fluks?