Vier opties met betrekking tot Hirsi Ali

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Dec 11 03:02:43 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Dr. Marc-Alexander Fluks

>Valt toch onder #3 ? Net als het fantaseren van die traumata,
overigens.

Perceptie #3 is er een van een verwarde fantast. Zo zie ik haar niet.

>Maar optie #1 is de 'nuloptie' - dat er niets aan de hand is.

Als je daarmee bedoelt dat ze geen god (#2), verwarde fantast (#3) of
monster (#4) is, dan vind ik dat inderdaad.

>Elke keer als het misloopt, rent ze of letterlijk weg of maakt ze een
>afwerend gebaar van 'zoek het zelf maar uit' - da's toch niet zo dapper
?

Ze maakt een duidelijke keuze voor risicovol actievoeren, dat vind ik
dapper. En ik heb niet de indruk dat ze primair vanwege de bedreigingen
wegblijft uit de kamer, eerder omdat ze andere prioriteiten heeft dan
het kamerwerk.

Groeten,
Mark Giebels

P.S. Begreep ik nou goed uit de uitzending van Reporter dan ze zich bij
de VVD aansloot vanwege de enkele reden dat Gerrit een goede kennis was
van Ciska? Geeft nog maar weer eens aan dat ze slechts op zoek was naar
een platform voor haar verhaal, om het even welke partij die haar zou
geven. Logisch dus dat ze geen prioriteit geeft aan het kamerwerk. :-(